کاهش وزن قبل از میانسالی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

5 ژانویه 2016- تحقیقات جدید نشان می دهد جوانان چاق هنوز هم می توانند شانس ابتلا خود به بیماری دیابت را کاهش دهند، اگر قبل از رسیدن به میانسالی ​از وزن خود بکاهند.

در این مطالعه شاخص توده ی بدنی(BMI) افراد در جوانی با دوره ی میانسالی بمنطور ارزیابی تاثیر BMIبر خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا دیابت مقایسه گردید.

نتایج این تحقیق نشان داد میزان ابتلا به دیابت برای مردانی که BMIآنها در 21 سالگی بالا بوده، اما BMIآنها تا زمانی که به پنجاه سالگی می رسند، کاهش یافته است، مشابه و یا پایین تر از افرادی است که در دوره ی جوانی دارای وزن طبیعی بوده اند.

در یک روش منحصر به فرد، در این مطالعه محققان از سوابق خدمت نظامی مردان ، کهBMI آنها را در سن 21 سالگی ثبت شده بود، استفاده کردند و سپس از شرکت کنندگان فراخوان بعمل آوردند و شرایط آنها را 30 سال بعد از سربازی بررسی کردند.

پروفسور Christopher Owen  محقق ارشد از دانشگاه سنت جورج لندن می گوید: اثرBMI بالا در اوایل زندگی بر خطر ابتلا به دیابت می تواند با کاهش وزن پس از آن برگشت پذیر باشد.

این یافته ها دارای پیامدهای مهمی برای پیشگیری از دیابت نوع 2 ، به خصوص در بزرگسالانی با میزان چاقی بالا است.

نتایج این مطالعه، که در آن تقریبا 5000 نفر مورد بررسی قرار گرفتند، نشان داد کهBMI بالاتر در اوایل زندگی بر خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته تاثیری ندارد. با این حال، خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا دیابت در مردانی که  در سن پنجاه سالگی چاق بودند، افزایش می یابد.

چاقی بزرگترین عامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است و بیش از 4 میلیون نفر در بریتانیا در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری می باشند.

منبع:

http://www.medicalnewstoday.com/releases/304691.php